?

Log in

November 2011

S M T W T F S
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   
Powered by LiveJournal.com

ІІ Міжнародна наукова культурологічна конференція (28-30.10)

http://studnews.org.ua/archives/7531

1.

- імпліцитна культурологія - власне, наукова дисципліна

- експліцитна культурологія - та, що наявна (розчинена) в інших науках

Контекст  сприяє перетворення об"єкта в предмет:

Ваза: естетична, товар, сакральна...

Наука            vs        Культура

             

Позитивізм     vs      Культура

(сильніша в 

культурології)

(в Росії)

---------------------------------

(В США)

- польові умови досліджень 

-  антропологія - основоположна

Творча безтурботність афінян    vs    Принцип невтручання, зречення Сходу

Американська традиція коротких періодів    vs     Широкоохопна традиція Європи

Інтуїція - Романтизм - джерело імпліцитної культурології? Принаймні, за нею велике майбутнє. 

-------------------------------------------------------------------------------------------

 2.

заміна Бога іманентними богами. Поліфонічна гуманітарія.

казуальний

(лат., від випадок)

випадковий, той, що не підлягає узагальненню.   

Потреба в ІНШОМУ

Протиріччя сучасної людини: 

Слово / Факт

Хронологічна подія / Географічне поширення

...

Вибух множинних ідентичностей.

Якщо крах метафізики, то куди ми йдем?

------------------------------------------------------------------------------------------

3.

"Memory studies"

Розум + прогрес 

1) Липуче зло. "Звільнитись від книги і пастора" каже Кант. "Традиція протистоїть розвитку" - Вебер.

2) Реальність це

- майбутнє

- минуле(перестворюється, дає сенс теперішньому)

Минуле більше не груз

Колективна / Індивідуальна пам'ять

1) індивідуальний вибір (ЯК ЗГАДУВАТИ, ЯКИЙ ОБРАЗ МИНУЛОГО)

2) нав"язаний

 -------------------------------------------------------------------------------------

 4.

Об"єктивна невизначеність понятійного апарату 

(що ж таке культурологія)

Варіант (один з) : процес, за яким цінності в артифакті стають цінностями в культурі.

Філософія, естетика - цінності

Мистецтвознавство - втілення ейдоса в артефакті

Навіщо вона потрібна?

- просвєтітельськая місія. Культурологія - вчителька життя. 

-------------------------------------------------------------------------------------------

5.

Позитивіська методологія

Осфальд, Вайт - позитивісти

(Маркарян, Таган)

....кібернетика, семіотика....

- 70-ті - синергатика

Синерге́тика 

(от др.-греч. συν- — приставка со значением совместности и ἔργον — «деятельность») — междисциплинарное направление научных исследований, задачей которого является изучение природных явлений и процессов на основе принципов самоорганизации систем
(состоящих из подсистем). «…Наука, занимающаяся изучением процессов
самоорганизации и возникновения, поддержания, устойчивости и распада
структур самой различной природы…»[1].

Синергетика
изначально заявлялась как междисциплинарный подход, так как принципы,
управляющие процессами самоорганизации, представляются одними и теми же
(безотносительно природы систем), и для их описания должен быть
пригоден общий математический аппарат.

С мировоззренческой точки зрения синергетику иногда позиционируют как «глобальный эволюционизм» или «универсальную теорию эволюции», дающую единую основу для описания механизмов возникновения любых новаций подобно тому, как некогда кибернетика
определялась, как «универсальная теория управления», одинаково
пригодная для описания любых операций регулирования и оптимизации: в
природе, в технике, в обществе и т. п. и т. д.

Каган - показує нелінійність розвитку. Багатоплановість.

Моисе́й Само́йлович Кага́н (18 мая 1921, Киев, Украинская ССР, Советская Россия — 10 февраля 2006, Санкт-Петербург, Россия) — известный петербургский учёный, философ, культуролог.

творчески воспринятый им марксизм и в особенности - системный анализ,
широкие возможности которого в рамках гуманитарного знания
последовательно отстаивались ученым. Его идеи и исследования
сформулированы в его книгах — «Морфология искусства» (1972), «Человеческая деятельность (опыт системного анализа)»(1974), «Мир общения: проблема межсубъектных отношений»(1988), «Философия культуры» (1996), «Град Петров в истории русской культуры» (1996), «Философская теория ценности» (1997), «Эстетика как философская наука»(1997), мемуарах «О времени и себе» (1998), сборнике «Искусствознание и художественная критика» (2000), «Се человек: рождение, жизнь и смерть в «волшебном зеркале» изобразительного искусства» (2000).

-----------------------------------------------------------------------------------------

Меріме: Як сміх працює на сюжет?

Безсоння Чічікова.

------------------------------------------------------------------------------------------

Михайлов Ф.Г.

Не Ми її визначаєм, а вона Сама себе визначає. "Культурологія - основа людинознавства".

Культурологія - афективно усвідомлене буття.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Мережннй підхід - мейнстрім соціології культури.

1) зони впливу

2) зони на виріст

Ідеї народжуються саме там.

Принципова різність А. - консервативний університет. Б позитивний академізм на пенсії В передова школа Соціології (??)

Comments